środa, 30 marca 2016

"mieszkanie mojej matki"

Historia wiersza  mieszkanie mojej matki w  książce Anna May pokrótce jest taka:
pierwotnie w powieści umieściłam mój ulubiony wiersz Anny Świrszczyńskiej Piorę koszulę. Jest to przejmujący tekst o tym, jak córka pierze koszulę ojca po jego śmierci. Jednak przy redakcji tekstu okazało się, że nie mogę użyć tego wiersza z powodu praw autorskich. Były dwa wyjścia - zostawić tylko tytuł wiersza lub napisać nowy wiersz. Pozostawienie dziury w książce było nie do pomyślenia. Poprosiłam więc mojego przyjaciela, K.W., żeby napisał mi wiersz do Anny... W ten oto sposób powstał wyjątkowy tekst, który zainspirował mnie do "przemycania" w literaturę obyczajową/popularną poezji.

Tym samym w kolejnej mojej książce znów będzie można przeczytać wiersz :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz